Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lbc.koko

14. 3. 2012 16:33
Noam Chromsky pro všechny fanatiky volného trhu :)

http://www.youtube.com/watch?v=DdNAUJWJN08

0 0
možnosti

lbc.koko

14. 3. 2012 16:36
Re: Noam Chromsky pro všechny fanatiky volného trhu :)

*Chomsky

0 0
možnosti

dolep9am

6. 3. 2012 16:34
Harvard

Tak jsem namátkou otevřel stránky Harvardu a kuk: "Since 2007, Harvard’s investment in financial aid has climbed by more than 70 percent, from $96.6 million to $166 million per year. During the 2012-2013 academic year, students from families with incomes below $65,000, and with assets typical for that income level, will generally pay nothing toward the cost of attending Harvard College. Families with incomes between $65,000 and $150,000 will contribute from 0 to 10 percent of income, depending on individual circumstances. Significant financial aid also is available for families above those income ranges."

Není to zvláštní v kontextu těch blábolů všelijakých pomýlených neoliberálů, kteří se dovolávají školného? Proč to ten Harvard s 44 laureáty Nobelovy ceny, asi dělá?

0 0
možnosti

abel

7. 3. 2012 10:21
Re: Harvard

Děkuji, že uvádíte potvrzující argumenty pro můj článek. Soukromě vlastněná škola, nejlepší na světě a přesto na ní mohou studovat chudí! Víte proč to ten Harvard dělá? Není to kvůli vašemu variačímu počtu. Je to protože si tím nejen dělá dobré jméno, ale především, tak nepřijde o kvalitní studenty/absolventy, kteří by neměli na školné. Harvard stejně jako každá jiná vysoká škola, která chce mít vysokou úroveň chce mít skvělé vědecké výsledky, a proto také potřebuje všechny nejlepší mozky ať už jsou odkudkoliv.

6 0
možnosti

haes

4. 3. 2012 8:15
Ještě by bylo třeba podtrhnout,

jak je nespravedlivé, aby nízkopříjmový třeba traktorista ze svých daní platil vysokoškolské vzdělání svému bývalému spolužákovi, aby ten se mohl stát vysokopříjmovým.

3 0
možnosti

captain cook

4. 3. 2012 9:08
Re: Ještě by bylo třeba podtrhnout,

mozna by bylo treba vysvetlit tem dusevne slabeji nadanym traktoristum, ze vyssi dane placene vysokoprijmovymi poplatniky je budou ve stari podporovat na penzi a dotovat jejich zdravotni a jine naklady v mnohem vyssi mire, nez co do statnich dani prispeli nizkoprijmovi traktoriste.

1 0
možnosti

kaktusak

4. 3. 2012 0:31
Dokud vládl ve školství trh,

produkoval masovou nevzdělanost až negramotnost. Teprve státními zásahy se podařilo vzdělání rozšířit.

Pronikání tržních prvků do školství po privatizačním puči vede k pádu úrovně škol.

0 0
možnosti

captain cook

4. 3. 2012 9:09
Re: Dokud vládl ve školství trh,

ha-ha...a proto jsou v ruznych zpadnich statech na vyssi urovni prave ty instituce, ktere maji privatni dotace:-P

0 0
možnosti

praveverka

3. 3. 2012 20:23
Problém vysokých škol

začal, když akreditační komise schvalovala vše co jim padlo na stůl. Místo toho, aby schvalovali jednotlivé katedry zvlášť, tak prostě dali akreditaci rovnou celé fakultě. Takže vznikaly nejrůznější obory, kterým se jen říkalo jinak (se sympatičtějším názvem), ale v podstatě učili to samé už několik let. Takto vznikl nadbytek oborů a studentů, které ještě dneska a dalších pět let budou chrlit dokud se s tím rychle něco neudělá.

0 0
možnosti

dolep9am

3. 3. 2012 21:16
Re: Problém vysokých škol

Akreditační komisi bych z toho nevinil. Za nárůstem počtu VŠ studentů je změna jejich financování. Nejprve se zavedlo tržní financování na hlavu, pa, když se začali nabírat mraky studentů, tak přišli ministerští úředníci s tím, že budou kvóty na počet nově zapsaných studentů do prvního ročníku a pokud škola nabere studenty navíc, nedostane na ně normativ. Takže co udělaly VŠ? Inu nabralymaximum studentů, v prvním ročníku na část z nich nedostaly normativ, v dalších už ale ano. Problém je také v tom, že škola nemá moc na výběr, jestli se takto chovat, nebo ne. Kdyby lpěla na kvalitě, tak jí ostatní školy přeberou peníze. Toto je pravý důvod nárůstu počtu oborů a studentů. Pokud vím, akreditační komise neschvaluje katedry, ale obory. Teprve v novém návrhu zákona je schvalování akreditací na celou instituci. A když akreditační komise neudělí akreditaci, hned to jde na Ústavní soud. Jako by akreditace byla nároková.

0 0
možnosti

dolep9am

3. 3. 2012 17:21
Trh nefunguje.

Trh nefunguje, protože produkuje externality. Současný stav školství je důsledkem přesně takových pseudoliberálních žvástů, kdy se někteří snažili zvyšovat počty studentů s poukazem na trh a na to, že když je převis poptávky na trhu s doktoráty, tak musíme dotvořit nabídku, aby se trh vyrovnal. Jak to dopadlo vidíme. Vám by autore neuškodilo,kdybyste už jednou dokázal opustit tu Rakouskou školu, která sice říká mnohé, ale zdaleka ne všechno. Měl byste přestat aplikovat Hayeka na všechno žití. Stáváte se tím totiž dogmatikem víry jediné pravé, což má k vědě dál, než boží hovádka, která netvrdí nic. Ono od dob Hayeka proběhla matematicko-ekonomické revoluce. Máme kooperativní a nekooperativní teorii her, máme celou řadu popsaných tržních selhání a poslední dobou začíná selhávat i teorie racionální volby. Globální trh už se nechová podle Hayeka. Je manipulovatelný, podléhá neracionální volbě, strachu, panice, morálnímu hazardu, negativnímu výběru atd. Vaše víra je vaším vězením.

5 0
možnosti

abel

3. 3. 2012 18:33
Re: Trh nefunguje.

Kdyby jste toho Hayeka četl nemohl byste napsat tenhle nesmysl. Ostatně kdybyste četl článek, tak také ne.

2 0
možnosti

viet

3. 3. 2012 17:06
božíčku

Božíčku, to je hloupé. Není to náhodou student národohospodářské fakulty VŠE ( a zadarmo)? 8-o

2 0
možnosti

abel

3. 3. 2012 18:34
Re: božíčku

To má být argument?

1 0
možnosti

certik_bertik

3. 3. 2012 16:31
stát

by ušetřil nejvíc tím, že by ti studenti u nichž je představa že si po

skončení něco vydělají (technici, přírodovědci, právníci, zdravotníci),

na těchto oborech by se mělo zavést školné a pořádně ho napálit a z

výtěžku a daleko menšího příspěvku státu než je dneska financovat humanitky a gender studia apod, protože představa že ten absolvent lukrativního oboru, který je drahý to státu splatí na daních je mylná, to zaplatí až tak někdy v důchodu pokud nechytne nějaký výhodný flek reálně je schopen v přijatelné době splatit svoje studia jen ten co studoval ekonomiku a obory s tím spojené (bankovnictví apod)

1 0
možnosti

radim36

3. 3. 2012 16:44
Re: stát

Stát by ušetřil nejvíc tím, kdyby nadbytečné vysokoškoláky během těch let, kdy byli na studiu, nefinancoval přes vysoké školy, ale přes úřady práce. Neboli kdyby ti lidi místo studia se prostě snažili pracovat.

A nadbyteční vysokoškoláci jsou za prvé ti, co nemohou najít práci ani s vysokoškolským diplomem, viz třeba absolventi humanitních oborů ve Španělsku. A potom to jsou ti vysokoškoláci, jejichž plat je shodný nebo téměř shodný s případem, kdy by se o takovou práci ucházeli bez diplomu. Neboli ti, kterým studium na vysoké nepřineslo žádné výrazné zvýšení jejich příjmu.

0 0
možnosti

Kocour Bobule

3. 3. 2012 15:57
Vzdělání vs. školení

Vy si velmi pletete VZDĚLÁNÍ a ŠKOLENÍ -- imho školy se snaží o VZDĚLÁNÍ, a Vás plete, že PRAXE vlastně VZDĚLÁNÍ nežádá... Např. v autoškole mi řekli, jak mám tahat za řadicí páku, točit volantem a šlapat na pedály. Pustili mi video, kde automechanik předváděl nějaký mechanismus a říkal tomu "převodovka". Dali mi knížku s testy a řekli něco ke křižovatkám. Pak jsme jezdili po městě. Řidičák mám, ŠKOLENÍ splnilo svůj účel. Předpisově dojedu z bodu A do bodu B, což se v PRAXI chce.

.

Pro přesun z A do B už nemusím vědět, kde se auto vzalo, ani JAK a PROČ vlastně funguje. Ač řidič-diletant, umím auto použít. PROČ jsou ty předpisy takové, jaké jsou, snad neví už ani instruktoři. Nikdo se je nesnaží POCHOPIT, takže se řada řidičů bez problémů podřídí i předpisům, které postrádají smysl. Autoškoly soutěží tím, co dokážou ovlivnit: cenou a laskavostí, se kterou doprovodí žáky do závěreček. VZDĚLÁNÍ neposkytují.

.

No a naše školy? Trh chce lidi vyškolené, nikoliv vzdělané. Mají začít ŠKOLIT?

2 0
možnosti

radim36

3. 3. 2012 16:12
Školení a vzdělání se překrývá.

Ti chytřejší a studijně lepší absolvují na škole ( třeba vysoké) na přednáškách, cvičeních atd školení. A jak se ty věci ze školení naučí, tak potom mají čas na to nad těmi věcmi uvažovat, otáčet je, nacházet souvislosti, často nové a nečekané, které potom aplikují po škole v praxi. A to je v tom určeném oboru  vzdělání.

Ti studijně horší se ty věci ze stejného oboru , těch přednášek a cvičení naučí taky, ale už nemají čas si je ve své hlavě "přežvýkat." , protože už jsou další přednášky a další cvičení a další nové učivo. Takoví lidé se na vysoké škole na stejném oboru pouze vyškolí, ale už v tom oboru nezískají vzdělání.

0 0
možnosti

certik_bertik

3. 3. 2012 15:47
ono

to tak úplně nejde, to by mohlo zaniknout dost užitečných škol, jen kvůli tomu že o ně není zájem, prostě je třeba určitá státní regulace školství, ve všech vyspělých státech tahle regulace je, sice školství ve většině států má daleko k dokonalosti, ale výsledky nějaké jsou.

Vezměte si třeba takový Kamerun nebo Togo, tam žádná regulace školství není, celé je to ponecháno na volném neregulovaném trhu a přesto jejich školství kvalitou rozhodně neoslňuje

0 0
možnosti

praveverka

3. 3. 2012 15:53
Re: ono

ve všech vyspělých státech tahle regulace je...napríklad?

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS