Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hasmen

Ač ho nesnáším,souhlasím s ním...

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/politici-volicum/184293.aspx

0/0
21.12.2010 17:16

Profesor_Nula

Korupce je problém jen proto

že není politická vůle jej řešit. To všechno co slyšíme, manuály a agenti provokatéři a další ptákoviny, to jsou jen takový udržovací kecy, který mají navodit dojem, že se něco dělá, ale ve skutečnosti se nic nedělá, resp. nic co korupci dramaticky omezí. Naopak se vyhážou miliony za tu impotentní rádoby aktivitu. Tahat do toho ekonomii vůbec není nutný a ani to není moc smysluplný, protože žádná ekonomická teorie se primárně korupcí nezabývá - to je jako kdyby se kriminalita měla řešit ekonom. teorií. Pokud autor hlásá radikální omezování G, tak mi to přijde jako kdyby se obezita měla léčit hladomorem - něčeho dosáhnete, ale za jakou cenu že. Ten problém je vcelku jednoduchý a k jeho řešení nepotřebujete doktorát z ekonomie ani z ničeho jinýho. Jediný co je potřeba je analytický a systémový myšlení + právní podpora v legislativním procesu. Aspoň já tomu věřím.:-P

0/0
21.12.2010 16:51

abel

Re: Korupce je problém jen proto

No a vidíte to korupcí se zabývá teorie veřejné volby, což je ekonomická teorie a má celkem zajímavé výsledky, část z nich jsem prezentoval v článku. Dokonce i kriminalitou se ekonomie zabývá. A představte si, že celkem silně změnila kriminalistiku a její pohled na celou problematiku. Ukázala, že zločinci kalkulují stejně jako naši politici nebo pekaři. Ekonomie je věda o lidském jednání, a tak pod ní spadá veškeré dění ve společnosti.

0/0
21.12.2010 20:23

Profesor_Nula

Re: Korupce je problém jen proto

Ekonomie je především o racionálním využití zdrojů. Lidské chování a jednání je spíše doménou psychologie, filozofie, sociologie a jejich podoborů ne? Někde se ty vědy možná protínají a doplňují a to je vše. Ekonomie prostě není hlavní nástroj pro potírání korupce, max. nějakým doplňkovým nástrojem, který má nepřímý vliv na míru korupce a to skrze úpravu prostředí/podmínek. Korupce je trestný čin a jako takový je mu třeba předcházet, podobně jako kriminalitě mladistvých atd. Když budou jasně nastavená správná pravidla a kontrolní mechanismy, tak věřte, že můžete s min. korupcí a úniky spravovat výdaje jakékoliv výše. Však větší a vyspělejší země mají daleko větší rozpočty, daleko větší státní výdaje a míra korupce tam bude jistě různorodá v závislosti na tom jak moc dobře stát veřejné peníze hlídá/spravuje.

0/0
22.12.2010 0:40

abel

Personifikace

Všichni, kteří neznají personifikaci, ať si to vygooglují.;-)

0/0
21.12.2010 16:24

scabies

Re: Personifikace

ta personifikace je naprosto nevhodna. Ekonomie neni prirodni veda. Prezentujete zde sve nazory, jak se udajne lide chovani  a jak by se chovat meli. To je vse. Ja s vami vicemene souhlasim ve vasich nazorech, ale odmitam ekonomii jako vedu, ktera dava nejake pevne poznatky o cemkoliv.

Uz je tvrzeni ze kazdy haji svuj zajem je nepresne a nepravdive, jak dokazuje sociobiologie, altruismus, iracionalni chovani. atd.

0/0
21.12.2010 16:27

abel

Re: Personifikace

Takže personifikace se stahuje jen na přírodní vědy? Personifikovat můžu klidně i barák. Iracionální chování je hodnoceno z vnějšku, ale pro subjekt může být racionální, i přesto že z našeho pohledu se jeví iracionálním. Altruismus je druhotným projevem egoismu. Myslíte si, že pokud věda nemá jasné odpovědi na všechny otázky, není to věda? Fyzika vám taky neřekne jestli je vesmír nekonečný, nebo jestli je platná strunová nebo jiná teorie, diskvalifikuje jí to jako vědu? Věda se spíše než svým výstupem dá hodnotit podle své metodologie.

0/0
21.12.2010 20:30

scabies

od kdy ekonomie umi mluvit, soudruhu?

problem je jediny, a to ten, ze politici nemaji zadnou osobni odpovednost za to, co cini.

0/0
21.12.2010 16:21

da007

Ano,

v podstate program SSO.R^

0/0
21.12.2010 7:49

abel

Re: Ano,

Bohužel, jsme jediní, kteří nabízejí reálné systémové snížení výdajů státu. Ještě je otázka, jak bychom to byli schopni prosadit.

0/0
21.12.2010 12:32

marlow

Kdo je to Ekonomie?

Ona umi mluvit?

0/0
20.12.2010 23:40

repanak

Tak jste popsal stránku, ale v podstatě

nic neřekl - jen jednu už tisickrát opakovanou větu - zmenšete prostor vlády a zmenšíte korupci - zjednodušeně řečeno. Ale vy ho v dnešním světě nemůžete příliš snížit - silnice, čističky, rozumná ekologie, část zdravotnictví, nadnárodní pohyby (Brusel) atd. atd. Spíše jako univerzální ekonom dávejte návrhy jakými způsobem tuto rakovinu léčit, když politikům nestačí přikrádat statisíce nebo miliony. Obecný "kec" - privatizovat, privatizovat a ještě jednou privatizovat je trochu málo.

0/0
20.12.2010 22:01

kaktusak

Prostor pro korupci je i v soukromém sektoru

a je úplně stejný, jako v sektoru státním. V malých soukromých firmách majitel může vše sledovat a kontrolovat. Ale jakmile se soukromá firma trochu rozroste, hned jsou tady manažeři, obchodníci a další zaměstnanci, kteří se svou motivací nijak neliší od státních úředníků. A majitelé už v tak velké firmě nic sledovat nemohou. Zajímají je jen výsledky, podobně jako voliče v případě státu.

Korupci tedy řešit naopak posílením státu, třeba prokazováním původu majetku.

0/0
20.12.2010 22:01

medovec

Re: Prostor pro korupci je i v soukromém sektoru

Ne, je úplně jiný jak do absolutní hodnoty, tak do důsledků. Německo se chlubí velmi nízkou úrovní korupce ve státním sektoru a uvádí, že korupci připadá 20% ze všech finančních transakcí, ve firemním prostředí se dá žít s 1,5%. Zvyšující korupce ve firmě vede ke krachu firmy. O majetek přichází majitelé firmy, je to jejich zodpovědnost. Zvyšující korupce ve státě vede k zvyšování daní, zadlužování a případný krach odnesou všichni, zodpovědný není zpravidla nikdo.

0/0
21.12.2010 14:47

Stanislav Ševeček

Výtečné, pane Ábelovský!

(karma)

0/0
20.12.2010 19:49

abel

Re: Výtečné, pane Ábelovský!

Díky.

0/0
20.12.2010 21:14

boris.pouzar

bla,blabla

Pane blogere,měl byste si uvědomit,že základem žurnalistiky je srozumitelnost.Chvílemi jsem měl pocit,že luštím etrusské anagramy.Rv

0/0
20.12.2010 18:33

abel

Re: bla,blabla

Bohužel nejsem žurnalista.

0/0
20.12.2010 21:14

raks

tento směr

ekonomie je mi srozumitelný, a myslím si totéž, co  autor.

Přestože jsem se ve škole učil ekonomii marxistickou, co se trošku neosvědčila.

Proto jsem se doučil i tu nerevoluční.

0/0
20.12.2010 18:14

notordluhousek

Re: tento směr

autor ale vyznava jiny revolucni mensinovy smer ekonomie, ktery take nikde na svete nefunguje :)

autor nevyznava vetsinovy funkcni hlavni proud, ktery je mixem keynesianstvi a klasicke skoly

0/0
20.12.2010 18:32

Stanislav Ševeček

Re: tento směr

A to je jenom dobře. Ještě nikdy se z "většinového názoru" nic dobrého neurodilo ... tedy pokud nepovažujeme za "dobro", kdyuž umírají lidi ...

0/0
20.12.2010 19:50

abel

Re: tento směr

Použil jsem teorii veřejné volby, která je součástí paradigmatu hlavního proudu ekonomie.

0/0
20.12.2010 21:15

nnevimm

Re: tento směr

Jistě, on ten hlavní proud vlastně funguje.

0/0
21.12.2010 16:18

rezjir rezjir

Ano, ale to se týká

pouze tzv. diskrečních, nikoliv mandatorních výdajů, a proto není náhodou, že "... za Bushe se nejrychleji rostoucími výdaji staly tzv. diskreční výdaje, o nichž se rozhoduje v podstatě každý rok znovu. ..."

Onen boj o veřejné finance se vede nikoliv o omezení diskrečních výdahů, ale o omezení mandatorních výdajů ve prospěch bobtnání diskrečních výdajů.

0/0
20.12.2010 18:11

notordluhousek

nemluvte prosim za ekonomii

jako celek, kdyz jste vyznavacem pouze jednoho jejiho smeru, ktery nema patent na pravdu.

0/0
20.12.2010 18:03

abel

Re: nemluvte prosim za ekonomii

To nevylučuje, že to je ekonomie. Navíc jsem použil teorii veřejné volby, která je součástí paradigmatu hlavního proudu.

0/0
20.12.2010 21:13



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.