Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

cihlarka

3. 3. 2012 15:31
Kéž by svět běhal podle ekonomických pouček

Ano, vyřešme veškeré školství hezky ekonomicky. Možná pak zjistíme, proč se základní školství stalo povinné již za císařství.

Ani koncert zdarma se nezalidní, když bude mít děsnou kvalitu.

Pokud jde o racionalitu lidského očekávání, stačí se podívat na USA a počet právníků ;-D a studentů anglické literatury. Jejich situace rozhodně není jiná už minimálně posledních dvacet let, stejně mají pořád nadbytek studentů i při nemalém školném.

Placené vysoké školství nijak extra nesrovná nabídku a poptávku profesí. Všude na světě je nadbytek humanitních studentů a nedostatek těch technických a to bez ohledu na to, zda je školství placené z kapes poplatníků nebo studentů.

0 0
možnosti
RP

radim36

3. 3. 2012 15:51
Re: Kéž by svět běhal podle ekonomických pouček

Nadbytek humanitních studentů a nedostatek těch technických  je jen v USA a v Evropě.

V Asii třeba není. Ono když asijský student si musí sám vydělávat často už na základní vzdělání, natož na studium na  vysoké, volí setsakramentsky pečlivě, jaký obor bude studovat.

Ostatně proč by třeba v Evropě se mlaďoši nějak zvlášt hrnuli na technické obory? Když se spousta věcí pro Evropu vyrábí právě v Asii? A hodně let se to zřejmě nezmění.

A když možnost dostat se k dobře placené náročné práci zajišťující dobrou kariéru mají v Evropě jen ti nejlepší absolventi technických oborů? Všichni ostatní absolventi technických oborů skončí jako čičmundové v okolí strojů a výrobních  dílen a jako jejich šéfa jim obvykle dosadí ne technika, ale nějakého manažera, klidně i absolventa netechnického manažerského oboru?

0 0
možnosti
JL

jirka1965

3. 3. 2012 15:31
Přepočítávat všechno na peníze.

To se musí?

0 0
možnosti
RP

radim36

3. 3. 2012 15:37
Re: Přepočítávat všechno na peníze.

Nemusely by, kdyby stát neměl dluhy, ale třeba nadbytky.

Jelikož stát má dluhy, i při současných škrtech nejspíš spotřebuje víc než vybere, tak prostě přepočítávat všechno na peníze musí. To si myslíte, že to levné čínské zboží, které během posldeního desetiletí  nahradilo v obchodech relativně drahé evropské zboží, tady přišlo zadarmo?

0 0
možnosti
P

praveverka

3. 3. 2012 14:54
Pořád si říkám kde se v lidech

bere ta odvaha neustále někomu něco dobrovolně platit! To jsme na tom tak platově a celkově ekonomicky dobře abychom si platili dokonce i za vzdělání, který není majetkem (zbožím) žádného státu či nějaké instituce, ale všem lidem dostupným zdrojem poznání.

0 0
možnosti
LA

lord Acton

3. 3. 2012 15:13
Re: Pořád si říkám kde se v lidech

ale otázka nestojí, zda bude vzdělání zadarmo nebo placené. Otázkou je, kdo to bude platit.

2 0
možnosti
R

raks

3. 3. 2012 13:44
svobodná volba

pokud si někdo chce udělat autoškolu, aby získal výhodu  znalostí a schopnost řídit auto, zaplatí si to ze svého.

Pokud chce někdo studovat, nechť se finančně podílí na nákladech. A začne jej konečně zajímat, za co platí.

Prodavačku v hypermarketu stěží může zajímat, že pan XY se rozhodnul, že vystuduje VŠ a je proto povinna mu na jeho vzdělání a budoucí výhody přispívat.

3 0
možnosti
P

Petr-liska

3. 3. 2012 13:49
Re: svobodná volba

absolventa VŠ,který pobírá průměrný až nadprůměrný plat,a odvádí tedy do státní kasy více peněz než absolvent ZŠ/SŠ stěží může zajímat,že se má více podílet na důchodu matky paní prodavačky z hypermarketu,že se má podílet na placení veřejné mateřské školky vnučce(dceři) paní prodavačky atd..

1 0
možnosti
VH

Totedyne

3. 3. 2012 13:43
Lidský kapitál

V článku je 1 odstavec, s kterým se dá souhlasit. Tím je "Lidský kapitál", který popisuje, že i bez školného musí studenti do vzděláhní investovat hodně svých prostředků.

Zbytek je blábol. uznat by se dal ještě fakt, že by zavedením školného vysokoškolské vzdělání nezískalo tolik lidí, vzdělání by mohli získat jen děti bohatých rodičů.

2 0
možnosti
A

abel

3. 3. 2012 18:37
Re: Lidský kapitál

To tedy ne!

0 0
možnosti
P

Petr-liska

3. 3. 2012 13:34
školné

"Důležité je, že pokud neexistuje cenový mechanismu, který by ukázal

vzácnost zdroje vzdělání, alokace vzdělání je neefektivní. Převedenou

do současnosti: je příliš absolventů humanitních oborů."

Člověk,který si během středoškolského studia nevybudoval vztah k matematice,fyzice atd.(jedná se o většinu absolventů)-tak ani zavedení školného v nich tento vztah nevytvoří a těžko z nich zrekrutujete matematiky,ekonomy,inženýry atd.

2 0
možnosti
P

Petr-liska

3. 3. 2012 13:43
Re: školné

ještě jedna poznámka.Mluvíte o přemíře absolventů humanitních oborů. Současný rostoucí trend na soukromých školách,kde většinu tvoří slátanina ekonomie-managmentu-práva,kde  z vás po zaplacení školného udělají absolventa těchto hybdridních studií,byste okomentoval jak?

1 0
možnosti

lost

3. 3. 2012 13:25
studenti by se měli poučit, nejlépe u kramářů

...ekonomická fakulta, Ábelovský atd...je to tak jasný, a nikdo to nechce chápat - ten volný trh co už je dávno prodaný :-)

2 0
možnosti
A

abel

3. 3. 2012 18:37
Re: studenti by se měli poučit, nejlépe u kramářů

AHA!

0 0
možnosti
  • Počet článků 101
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1911x
Ctím liberální principy. Nemyslím, že vím nejlépe, co by měl, kdo dělat, nebo jak by měla vypadat kultura. Chtěl bych objasňovat některé myšlenky svobody.