Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

20/40

prezident

Pokud bude prima volba tak Svejnar nema ani nahodou sanci. Bohuzel nevim, kdo jiny by mohl (a byl ochotny) byt prezidentem CR. Takze pokud budem predpokladat, ze pristiho prezidenta bude opet volit parlament (vice nez pravdepodobne) bude to asi nejaky Schwarzenberg (pokud nezaspi termin na prihlaseni).

Jsem nazoru ze urad prezidenta by se mel po Klausovu odchodu zrusit, pac se mi ta pozice zda zbytecna a vzbuzuje taky zbytecny emoce. Jinak Klaus je podle me velmi dobry prezident.

0/0
21.12.2010 3:48

Tramp_007

A co říkáte

na ekonomické postupy současného prezidenta? Připadají vám šťastné?

0/0
20.12.2010 18:26

abel

Re: A co říkáte

Václav Klaus je prosím ekonom hlavního proudu, ale umí brát v potaz právě neviditelné důsledky a tím se dostává lépe k cíly. Díky své politické kariéře se však v akademické sféře nemohl tolik prosadit. Je mu to vyčítáno a dokonce se mu někteří smějí, že nemá tolik článku apod. Jenže Jan Švejnar byl ekonom na plný úvazek a Václav Klaus spíše politik, co se týče doby po revoluci. Na druhé straně preferuji kvalitu před kvantitou a tam vítězí spíše Václav Klaus. Žádný z těchto akademiků, ale není velký teoretik.

0/0
20.12.2010 21:31

zeolit

Karma velká jako Brno a s vykřičníkem!

:-)

0/0
20.12.2010 12:24

zeolit

Evžen Tošenovský budoucím prezidentem?

Pane Ábelovský, pokud někdy budu volit Svobodné, Vy budete jedním z argumentů, proč této straně bych dal hlas...

0/0
20.12.2010 12:23

abel

Re: Evžen Tošenovský budoucím prezidentem?

Díky, toho si vážím.

0/0
20.12.2010 21:23

repanak

Švejnara moc nemusím,

ale spíš mě děsí kdo z těch dnešních politiků by se na Hrad hodil a byl dobrým kompromisem. Jako když fanatický ale rozumný slávista ocenění výborného sparťana. Jen mi neříkejte třeba o bývalém předsedovi senátu, to už raději Švejnara.

0/0
19.12.2010 14:41

Stanislav Ševeček

Pan "profesor" Švejnar je

především nezměrný pytomec ... viz jeho jedna docela aktuální Myšlénka, kterou jsem zachytil v médyjích - (přibližně) obhajoval ideu Dobrého Dluhu, který se Nesplácí, obzvláště v tak chudé zemi, jako je Česko: Kdyby nebylo dluhů, nebylo by třeba ani finančního sektoru, který je důležitou součástí tvorby HDP. Tady máte tu nejzářivější ukázku jeho debility.

   Možná právě tot ho předurčuje dosáhnout postu nejvyššího ústavního činitele, representující stát navenek.

0/0
19.12.2010 9:29

carolusI

.

Před všemi ekonomy ochraňuj nás pane.

0/0
18.12.2010 22:23

bear64

souhlas

a extra se zminkou o charismatu, Svejnar ho ma asi takove, jak rekl poslanec europarlamentu Nigel Farage o prezidentovi EU: "Ma charisma hadru na podlahu" :-P

0/0
18.12.2010 19:36

da007

Nemuzu

 jinak,nez souhlasit s autorem!Nic proti panu Svejnarovi,ale myslim,ze tento pan je prilis nemasny ,neslany takovy "mouchy sneste si me"!Mam rad silne osobnosti a v tomto panu Klausovi nesaha ani po kotniky!Mozna,skoda. Zdarvim,Dalibor.

0/0
18.12.2010 19:13

abel

Re: Nemuzu

Je to tak. Taky zdravim.

0/0
20.12.2010 21:22

Více takových Kožených

Hezké

ale stávající ekonomický model je, ať chcete či ne, na rozbíjení oken postaven. Existují dokonce vývojové týmy, zabývající se vývojem "mrvítek" - dílů výrobků, způsobujících po uplynutí záruky jeho poruchu. A dnes se  nic neopravuje, ale sešrotuje a vyrobí znovu. Jako s tím oknem. Peněžní zásoba je závislá na růstu dluhů a splatitelnost dluhů je závislá na ekonomickém růstu. Jen naivní člověk věří, že obojí může růst do nekonečna, když se jedná o exponenciální závislost.

0/0
18.12.2010 17:02

Cynyc_

Aha

Neschopnost napsat gramaticky a stylisticky správnou větu, plytké myšlení, názory převzaté od extremistů z Liberálního institutu - autor je zřejmě student VŠE. A to je všechno, co je k jeho článku potřeba říci.

0/0
18.12.2010 16:24

abel

Re: Aha

Nejste vy cynik?

0/0
20.12.2010 21:22

certik_bertik

myslím si

že Jan Švejnar by nebyl špatným prezidentem, je to člověk s mezinárodní erudicí a navíc se umí alespoň ovládatna rozdíl od několika jiných prezidentů

0/0
18.12.2010 16:13

Stanislav Ševeček

Re: myslím si

Kdo Vám, Črtíku, tu pitomost s "mezinárodní erudicí" nakukal? Anděl, nebo vůl? ...

0/0
19.12.2010 9:33

certik_bertik

Re: myslím si

je to renomovaný ekonom a mezinárodně uznávaný akademik na rozdíl od víme koho

0/0
19.12.2010 11:01

Clara Shot

Správně, Švejnar nemá na Hradě co dělat..

Jako další argument bych uvedl, že jeho zkušenosti s politikou a diplomacií jsou nulové, takže tu není důvod nechat ho kandidovat na nejvyšší funkci ve státě..

0/0
18.12.2010 15:38

certik_bertik

Re: Správně, Švejnar nemá na Hradě co dělat..

a jakou zkušenost s diplomacií měl V. Havel?

0/0
18.12.2010 16:14

Clara Shot

Máte pravdu, zcela žádnou..

Oproti tomu, s politikou, jakožto disident, jistou zkušenost měl, nemluvě o tom, že naprostá většina porevolučních politiků neměla s politikou žádné zkušenosti. Tenkrát to prostě jinak nešlo, dneska bych z nepolitika prezidenta nedělal..

0/0
18.12.2010 16:31

certik_bertik

Re: Máte pravdu, zcela žádnou..

a jak se stane z nepolitika politik?

0/0
18.12.2010 16:33

certik_bertik

Re: Máte pravdu, zcela žádnou..

nebo říkáte že budoucí prezident ČR musí už být dostatečně prohnilý, aby si tu funkci zasloužil?

0/0
18.12.2010 16:42

Clara Shot

Politika je svinstvo, nepolitický prezident je ale šaškárna

0/0
18.12.2010 17:18

certik_bertik

Re: Politika je svinstvo, nepolitický prezident je ale šaškárna

proč? Stačí mi jeden rozumný důvod.

0/0
18.12.2010 20:30

Clara Shot

Opravte mě, jestli se mýlím, ale..

prezident je nejvyšší politická funkce ve státě.. Chápu, že to pro Vás jen těžko bude rozumný důvod, ale jsem připraven se s tím smířit.. :-)

0/0
19.12.2010 12:03

OskarPokorny

Re: Správně, Švejnar nemá na Hradě co dělat..

To je pěkně hloupý argument. V našem parlamentním systému, musí mít prezident spíše morální poslání, než politické (a už vůbec ne diplomatické). Z tohoto důvodu vidím spíše problematického V. Klause, který se stal prezidentem i přes spoustu skandálů, za které nesl jak politickou tak i přímou zodpovědnost - takový člověk prostě nemůže být morální autorita.

0/0
18.12.2010 16:47

Clara Shot

Je to můj názor, nemusíte s ním souhlasit..

Funkci prezidenta ale považuji za třešničku na dortu politické dráhy. Chápu, že těch, kteří se na takovou funkci svým profilem hodí, není zrovna mnoho, ale nechápu, proč by tam měla být dosazena loutka bez vlastního politického názoru..

Co se týče Klause, ze všech kauz vyšel neposkvrněný a před zákonem čistý, takže s jeho morální autoritou nemám problém. Určitých chyb se za svou politickou dráhu dopustil, ale kdo nechybuje, že..?

0/0
18.12.2010 17:15

certik_bertik

Re: Je to můj názor, nemusíte s ním souhlasit..

Klaus by byl dobrý diktátor, ale za nic by nemohl, to všechno ti druzí

0/0
18.12.2010 17:20

Kru.El

Prezident Klaus

Je otázka, jestli místo nového prezidenta nehledáte nového Václava Klause. Ekonomické problémy, globální oteplování atp. asi nejsou věci, které prezident ČR z povahy své funkce potřebuje řešit.

0/0
18.12.2010 14:49

Clara Shot

Je dobře, že to řeší..

V době oficiálních světonázorů je každá viditelná opozice dobrá..

0/0
18.12.2010 15:42

felson

Re: Prezident Klaus

Sice je neřeší, jen upozorňuje na určité věci, ale to je drobný detail. Co by podle vás prezident řešit měl?

0/0
18.12.2010 17:44

Gamehoror

Nestraš :-)

Jen tohle ne ... :-)

0/0
18.12.2010 14:35

liuk

Dobré

Z podobného zorného úhlu je útočeno i na současný mezinárodní kapitalismus. David Harvey se o to snaží v knížce Brief History of Neoliberalism a v hodně zkrácené verzi v článku Neoliberalism as creative destruction. Zkuste i to.

0/0
18.12.2010 14:34

Janouch Jaroslav

Re: Dobré

cituji: "Jeho odpovědi nic nevyvrátili, ale ani nepotvrdili."

Nejsem vůbec příznivcem myšlenky, že by se pan Švejnar mohl stát hlavou ČR. Avšak nejsem ani příznivcem myšlenky, že by mohl na jeho "ekonomickou méněcennost" upozorňovat člověk, který trpí méněcenností pravopisnou.

0/0
18.12.2010 14:40

akuhtr

Re: Dobré

Nějak mi uniká návaznost mezi pravopisem a ekonomikou...

0/0
18.12.2010 14:44

abel

Re: Dobré

Děkuji za upozornění. Každý má nějakou méněcennost že? :-)

0/0
18.12.2010 14:50

abel

Re: Dobré

Ještě musím dodat, že tezi o méněcennosti Švejnarovi ekonomie vynesl první Svetozar Pejovich a ten je určitě v gramatice mnohem zdatnější nežli já.

0/0
18.12.2010 14:57

abel

Re: Dobré

Určitě se podívám.

0/0
18.12.2010 14:58



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.